Friday, December 12, 2008

Gombarkémleves

Amikor kicsi voltam eszméletlenül szerettem a gombakrémlevest, akkoriban csak a Maggi féle verzió került az asztalunkra, amelyből akár a négyszemélyes adagot is meg tudtam egyedül enni. Később évekre eltünt ez az étel a menümből és most került újra vissza, amikor édesanyám a következő receptet készítette el egy vasárnapi ebéd alkalmával.

Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
10 dkg vaj
30 dkg gomba
30 dkg bacon
1,5 dl főzőtejszín
1 dl tej
só, bors, húslé

A hagymát és a gombát apróra vágjuk.
A hagymát megpirítjuk, hozzáadjuk a gombát és a fűszereket, felengedjük vízzel és addig főzzük, amíg krémes állagú nem lesz, ekkor hozzáadjuk az összetört fokhagymát.
Hozzáöntjük a húslevet és összeturmixoljuk.
Tejjel és tejszínnel ízesítjük.
Apróra vágott pirított baconnal tálaljuk.

Én akkor szoktam csinálni, amikor előtte levő nap hús vagy zöldség levest csináltam, ilyenkor figyelek rá, hogy maradjon annyi lé, amely elég a hígításához. Friss csiperkegombát szoktam általában használni, de majd kipróbálom más fajtával is, és leírom az erdményt.
Mindenkinek jó kanalazást (ebből is meg tudok enni négy személyre valót:)

No comments: